Raittikarnevaalit 7.9.2017

lähettänyt Esko Uotila 8.9.2017 klo 9.06   [ 8.9.2017 klo 20.22 päivitetty ]
Suur-Leppävaaran asukasfoorumi oli mukana Raittikarnevaaleilla. Foorumin teltalla kävi runsas joukko
kiinnostunutta yleisöä. Teltalla oli mahdollisuus osallistua asukaskyselyyn. 17 henkilöä käytti tilaisuuden hyväkseen. Näistä 10 oli naisia ja 6 miehiä. Yksi oli jättänyt palautteen nimettömänä.

Aluksi tiedusteltiin mihin Suur-Leppävaaran kehittämisessä pitäisi erityisesti panostaa. Vastaukset vaihtelivat kovin. Eniten toivottiin Lintuvaaraan parempia bussiyhteyksiä ja suoria yhteyksiä Helsinkiin sekä teiden kunnossapitoa Lintuvaarassa. Siistiä asuinympäristöä ja turvallisuutta toivottiin myös.Yksittäisiä toiveita tai huolenaiheita olivat: yhteenkuuluvuuden tunteen vahvistaminen, eläkeläisten viihtyisyys, uimahalli, lentomelu, lisää penkkejä Lintuvaaraan ja Leppävaaraan, hiihtolatujen puute, historiakylttejä Vallikallioon ja Puustellinmäkeen sekä koirien ulkoilureittien kehittämistä erityisesti talvella. Asukasfoorumimme on saanut paljon aikaan ja niinpä joku toivoi kauppoja lähelle Siikajärveä.

Toisessa kysymyksessä tiedusteltiin millaisiin aiheisiin haluttaisiin asukasfoorumin paneutuvan vuonna 2018. Vastauksissa painottui liikenne: julkinen liikenne, kevyen liikenteen valaistus, kävelyteiden hiekoitus talvella, uimahallin pysäköintitilat, vammaispysäköinti ja invapaikat joka taloyhtiöiden pihalle sekä luonnon huomioiminen, koska rakennetaan niin paljon. Ruukinrannan läpiajotietä piti joku turhana.

Kolmannessa kysymyksessä tiedusteltiin miten hyvin asukasfoorumin toimintaa tunnetaan. 11 vastasi
kysymykseen: heistä 6 tunsi asukasfoorumin toimintaa, 7 ei tuntenut ja 4 jätti vastaamatta siihen.

Asukaskyselyyn vastanneiden kesken arvottiin kahden hengen elokuvalippupaketteja. Voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.